استراتژی استفاده از sms در سایر کانال های بازاریابی

بسیاری از مشاغل ، اس ام اس مارکتینگ را فقط یک روند گذرا می بینند. اما در عمل واقعیت اینست که پیامک در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از استراتژی های بازاریابی در همه کانال ها است. چرا که حداقل 70 درصد  از روز را کاربران با گوشی های خود در ارتباط هستند و دائما آنرا چک می کنند.

افزودن بازاریابی پیامکی به گردش کار اتوماسیون کسب و کار ممکن است بهترین کاری باشد که برای استراتژی بازاریابی سال 1402 و حتی بعد از آن انجام شود. آیا میدانستید که ارسال پیامک با گوشی به ایمیل افراد ممکن است؟ این امکان در پنل های ارسال پیامک وبسایت پایانه اس ام اس قابل انجام است. برای راهنمایی میتوانید از اپراتورهای ما مشاوره بگیرید.

 

چگونه پیامک در بازاریابی سایر کانال ها قرار می گیرد؟

ارسال پیامک به مشتری جدای از این که خود به تنهایی میتواند یک کانال اختصاصی برای ارسال پیامک برای افزایش فروش و جذب مشتری کارساز باشد. به صورت ترکیبی هم می توان با سایر ابزارها و کانال ها مثلا ترکیب با ایمیل مارکتینگ، اینستاگرام یا وب سایت یا … میتواند مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال در ادامه بیشتر ترکیب با هر کانال توضیح خواهیم داد.

کمپین های ایمیل تبلیغاتی را تکمیل کنید

اس ام اس مارکتینگ بهترین راه برای افزایش تعامل با خبرنامه های ایمیلی معمولی و ارسال پیام های تبلیغاتی کسب و کارها خواهد بود.

چطور میتوانید استفاده کنید؟ یک یادآوری متنی با یک لینک به آخرین پیشنهاد ایمیلی خود قبل از ارسال ایمیل اضافه کنید. یا تبلیغات ایمیل را در یک پیامک کوتاهتر با اس ام اس با اطلاعات تماس به سایر مشتریان اس ام اس کنید.

استفاده از اس ام اس و ایمیل (در یک زمان یا پشت سر هم ) در یک بازه زمانی مشخص نقاط تماس بیشتری را برای جلب توجه مشتری و هدایت اقدامات ایجاد می کند.

مشتریان را با پیام های تراکنشی بروز کنید

پیش از توضیح بگیم کلا پیام های تراکنشی یا transactional در بازاریابی پیامکی، مفهوم متن و پیامکی را دارد که به صورت خودکار به افراد ارسال  می شود و هدف اصلی آنها تعاملات تجاری و معاملاتی با مشتریان است. این نوع پیامها به عنوان پیام های تراکنشی معروف هستند که به عنوان مثلا در وب سایتها با وب سرویس به پنل پیامک متصل می شوند.

مثال هایی از پیام های تراکنشی مانند :

  • تایید سفارش ( ارسال پیام تایید به مشتری پس از ثبت سفارش و ارسال شماره رهگیری سفارش به مشتری است.)
  • تایید پرداخت ( ارسال پیام تایید پرداخت موفق پس از بازگشت از بانک برای پرداخت هزینه سفارش)
  • اطلاع رسانی حمل و نقل (ارسال پیام به مشتری برای ارسال محصول با حمل و نقل و زمان تا تحویل سفارش)
  • بازخورد مشتری ( ارسال پیام به مشتری و دریافت بازخورد از خرید یا دریافت خدمات از کسب و کار)
  • بازنگری رمزعبور، ثبت نام یا ورود به سایت ( ورود یا ثبت نام یا تغییر رمزورود با شماره موبایل برای استفاده از پنل کاربری )

پیام های تراکنشی عمدتا به منظور بهبود تجربه مشتری، اطلاع رسانی مهم و معاملات تجاری ارسال می شوند. این پیام های معمولا اطلاعات دقیق و لازم برای مشتری و کاربران شما هستند تا آنها را از درستی و صحت ثبت سفارش تا تحویل کالا برای ایجاد تجربه خرید بهتر، آگاه سازید.

بدین ترتیب با پیام های تراکنشی یک کانال ایده آل برای جلب اطمینان و تجربه بهتر کاربر استفاده کنید. حتی میتوانید در آخرین پیامک یک کدتخفیف برای خرید بعدی ارائه دهید و مشتری را ترغیب کنید برای خرید مجدد یا شما را به سایر افراد معرفی کنند یا خود مجدد خرید انجام دهند.

بازخورد مشتریان بیشتری را بدست آورید

اگر پس از خرید از مشتریان خود بخواهید که نظر خود را در مورد محصول ارائه دهند و بعد از خرید هم همچنان با مشتری در ارتباط باشید میتوانید تجربه لذت بخشتری را بسازید. در کنار این مورد هم میتوانید از نکاتی که برای شما ارسال میکنند در جهت بهبود ارائه خدمات استفاده کنید. یا متن ها را در وبسایت یا سایر کانال های ارتباطی سایر مشتریان حتی در گروه های تلگرام و … استفاده کنید.

از رویدادها و رونمایی ها ارسال کنید

یکی از جذاب ترین بخش از یک کسب و کار ایجاد و فروش یک محصول جدید یا حتی حضور در ایونت ها و یا حتی رویدادهای فروش و جشن و … می باشد. این اخبار را به سرعت به مشتریان سابق خود ارسال کنید و آنها را هیجان زده کنید.

مجموعه ای از متن های مرتبط به هم راارسال کنید، این ارسال باعث می شود جزئیات را اعلام کنید و تعامل با مشتری ایجاد شود. این تعامل به خودی خود عاملی از تبلیغات است. شما می توانید از پیامک ها برای ارسال یادآوری ها، شمارش معکوس و پیشنهادات انحصاری مربوط به رویداد استفاده کنید.

از طریق پیامک رویدادهای خاص را افزایش دهید. یعنی مشتریان را درگیر کنید تا مشتاقانه منتظر اطلاعیه های بعدی شما باشند. این موارد گفته شده نکات مهم و هک های فروش با بازاریابی پیامکی است این موارد را نادیده نگیرید.

آیا ارسال پیامک همه انتظارات مشتری را برآورده میکند؟

آنچه امروزه با آن روبه رو هستیم، ترکیب سه ابزار : گوشی ، اینترنت و کامیپوتر هاست. این ابزارها روز به روز پیشرفت میکنند و زمینه های بیشتری برای تبلیغات و بازاریابی و فروش ایجاد میکنند. قاعدتا روشهای مختلف برای مشاغل مختلف باید تست شود و تنها اعتنا به یک زمینه کاری کفایت نمیکند چرا که صنعت فروش هر روزه به سرعت در حال حرکت و رشد است.

با این اوصاف، کاملا بر همه واضح است که از پیش تر این سبک بازاریابی پیامکی و اس ام اسی وجود داشته است و همچنان رونق خود را دارد. نگاهی به داده های پیرامون بازاریابی پیامکی نشان می دهد که نه تنها این کانال به تنهایی بازخورد خوبی را از خود نشان داده است ، بلکه ترکیب شدن آن با سایر کانال های فروش ارزش آن را بیشتر و مزایای واضحی را داراست.

پیش از مزایای بازاریابی شاید برای شما جالب باشد که 5 ایده اثبات شده بازاریابی برای مشاغل کوچک را بخوانید.

مزایای بازاریابی پیامکی برای کسب و کارها :

بر کسی پوشیده نیست که پیامک توجه بیشتر افراد و مشتریان را جلب میکند. بخصوص اینکه اگر آن فرد از پیش با شما آشنا بوده و یکبار خرید کرده باشد حتما پیامک را کامل می خواند. در واقع نرخ باز شدن پیامک ها را میتوان تا 98 درصد تخمین زد. در مقایسه با میانگین رشد نرخ بازشدن ایمیل ها که 18.55 درصد اعلام شده تفاوت بزرگی را نشان می دهد.

در سرویس پایانه پیامک نیمه اول سال 1402، شاهد افزایش 16.9 درصدی در سفارشات مبتنی بر پیامک در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را داشته ایم. علاوه بر این، مشتریان به سرعت این کانال را می پذیرند و 48 درصد از مصرف کنندگان ترجیح میدهند، به روزرسانی های برند های تجاری را از طریق پیامک دریافت کنند.

درواقع، حالت بسیار بهینه تر و بهتر آنست که سایر کانال ها را نه تنها کنار نگذارید و از آنها چشم پوشی نکنید. بلکه با ادغام کانال های دیگر، اتوماسیون فروش قوی تری را بسازید. حضور خود تنها در یک کانال به این معنی است که همه تخم های خود را در یک سبد قرار داده اید و از پتانسیل کامل کاری که کانالهایتان با هم میتوانند انجام دهند چشم پوشی کرده اید.

طبق گزارشات فروش های آنلاین ، کمپین هایی که بیش از سه کانال یا بیشتر استفاده می کنند، 494 درصد نرخ خرید بالاتری نسبت به کمپین های تک کانالی کسب کرده اند.

نکاتی برای استفاده موثر از sms در استراتژی بازاریابی

بهترین روش های واضح برای بازاریابی پیامکی وجود دارد که تعیین می کند، کمیپن شما موفق است یا شکست خورده. برای اطمینان می توانید نکات زیر را برای هر کدام به کارگیرید و بررسی کنید.

مکالمه را از طریق پیام های متنی انتخابی و تراکنشی شروع کنید :

قاعدتا از شماره هایی که تا کنون از آنها استفاده نکرده اید، بلافاصله پس از دریافت شماره پیامک تبلیغاتی نفرستید. بهتر آنست که پیامک های تراکنشی که ارسال می کنید (پیش تر اینکه پیامکهای تراکنشی چه نوع پیامی هستند گفته ایم. ) خود را معرفی کنید و از خرید تشکر کنید. با این کار در را برای دریافت پیامک از سمت شما باز می شود سپس در لیست افرادی که میخواهند پیامک دریافت کنند قرار دهید.

مطمئن شوید که دلیل خوبی برای ارسال دارید:

یکی از دلایلی که حتما قبل از ارسال باید بررسی کنید آیا زمان مناسبی برای ارسال هست یا نه. هر نوع پیام و اتفاقی را با پیامک اطلاع ندهید و قبل از ارسال اطمینان حاصل کنید از اینکه مشتری از پیشنهاد شما استقبال می کند، یا اینکه اصلا متن مرتبط هست یا خیر. پیام های متنی خود را از نظر فرکانس محدود نگه دارید و مطمئن شوید که برای حفظ رابطه خود همیشه به تجربه مشتری کمک میکنید و بر ارزش برند خود اضافه می کنید.

پیام خود را کوتاه ، شیرین و دقیق نگاه دارید :

هیچ کس برای پیام های طولانی وقت ندارد، همچنین شما هم فضای زیادی برای تعداد کاراکتر بالا ندارید پس در نتیجه پیام ها را کوتاه اما مناسب بنویسید. مطمئن شوید که با کمپین پیامکی خود مستقیما بر سر اصل مطلب می روید و اطلاعات را به مشتریان خود ارائه می دهید.

برای ارسال می توانید از این 5 ایده گفته شده برای ارسال پیامک بازاریابی در پست های قبلی را هم بخوانید.

همیشه یک خروجی ارائه دهید:

طبق قوانین باید گزینه لغو در پیامک شما لحاظ شده باشد بخصوص برای همه پیامک های تبلیغاتی . اگر این پیام لغو را قرار ندهید احساس  مزاحمت به مشتری خود داده اید که این بازخورد خوبی نخواهد داشت.

جغرافیا و زمان را درنظر بگیرید:

اگر پیامک را برای شهرهای دیگر یا مشتریان خود در سایر کشور ارسال میکنید چون پیامک ها معمولا آلارم روشن دارند حتما در نظر بگیرید که زمان مناسبی ارسال کنید. قطعا مشتریان تمایل ندارند پیامک شما را ساعت 3 شب دریافت کنند و تنها عصبانیت را به همراه خواهد داشت.

سایر مقالات بازاریابی پیامکی را بخوانید و بازاریابی با پیام کوتاه بیشتر آشنا شوید.

خلاصه کلام :

بازاریابی پیامکی ، می تواند بهترین چیزی باشد که امسال به استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک خود اضافه می کنید. با وجود تاکتیک های مناسب، شیوه های صحیح و هدف گیری مشتریان مناسب، می توانید مزایای قابل توجهی را برای ترکیب آن با ایمیل مشاهده کنید.

نکات کلیدی و مهم :

  • از پیامک با ایمیل برای بهبود نرخ تبدیل از گردش کار اتوماسیون خود استفاده کنید و از به موقع بودن پیامک ها و محتوای پویا اطمینان حاصل کنید.
  • مشتریان همانقدر که بازاریابان از پیامک استفاده می کنند به عنوان یک کانال برای بازاریابی استفاده می کنند، بنابراین اگر به درستی انجام شود و متن مناسب و زمان مناسب ارسال شود نتیجه رضایت بخش خواهد بود.
  • پیامک ها برای همه رده های سنی خوب کار میکند به ویژه برای افراد زیر 40 سال موفق است. پیامک کانالی عالی برای برقراری ارتباط بومی با مشتریان در جایی است که بیشترین زمان را در آن می گذرانند.
  • مطمئن شوید که بازاریابی پیامکی زمانی که واقعا اهمیت داد استفاده می کنید. ارسال به دلایل متفاوت و نامربوط یا بی موقع اثرات معکوس خواهند داشت.

امید آنست که با موارد گفته شده سرویس پیام کوتاه را به عنوان یک کانال بازاریابی خود در چند ماه آینده تکامل دهید و جایگاه خود را در کنار سایر کانال های استراتژی بازاریابی خود جای دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما عاشق نوشتن محتوای عالی و به اشتراک گذاشتن بینش های صنعت هستیم. برای دریافت نسخه ای از تحقیقات ما در مورد آخرین روندها ، در خبرنامه ما مشترک شوید

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین به روزرسانی ها و تخفیفات همچنین دریافت کد تخفیف 20% ، در خبرنامه عضو شوید.

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از ...