پنج ایده اثبات شده بازاریابی پیامکی برای مشاغل کوچک

پنج ایده اثبات شده بازاریابی پیامکی برای مشاغل کوچک

توی مقاله قبلی سایت با عنوان بازاریابی پیامکی : راهنمای کسب و کارهای کوچک 1402  در مورد اینکه بازاریابی پیامکی اصلا چیه و چطوری میتونه به یک کسب و کار کوچک کمک کنه کامل توضیح دادیم. که خب داخلش دوتا دلیل خیلی مهم و محکم مثل اینکه 85 درصد آدمها هم گوشی دارن هم دائما در حال چک کردن هستند و دلیل دوم اینکه ارزانترین روش تبلیغات هست آورده شد. حالا توی این مقاله میخواهیم پنج تا ایده کاربردی برای جذب مشتریان جدید بگیم تا بتونید از این روش خوب استفاده کنید.

1- استقبال از مشترکین جدید

همونطور که توی مقاله قبلی هم گفته شد باید یک لیست از مشتریان اختصاصی خودتون بسازید. باید ازشون ایمیل و شماره همراه بگیرید. حالا به محض اینکه شماره را مشتری وارد کرد و داخل لیست شما اضافه شد باید یک پیامک خوش آمد گویی براش ارسال بشه. اصطلاحا تا تنور داغه بچسبون. در کنار پیامد خوش آمد گویی میتونید یک کد تخفیف یا یک پیشنهاد خوب هم ارسال کنید تا مشتری راغب بشه خرید کنه و از خرید لذت ببره . یک تجربه خوب براش بسازید.

استقبال از مشترکین جدید دلیل موجهی برای تماس با مشتریان و شکستن فاصله شما با مشتری است. و اینو به یاد داشته باشید لازم نیست یک روز، یک هفته یا یک ماه برای ارسال پیام خوش آمد گویی صر کنید. خطر انتظار این است که ممکن است مشترکان تا آن زمان شما را فراموش کنند و با نام برند شما یا نام تجاری و محصول شما دیر تر درگیر شوند.

نکات زیر را در ارسال پیام برای استقبال به کارگیرید:

  • در معرفی خود از مزایا از مزیت رقابتی خود بیشتر بگویید.
  • سعی کنید از نام کوچک مشتری استفاده کنید.
  • هر چه سریعتر این ارسال انجام بشه بهتره میتونید متن آماده در سامانه پنل پیامکی خود ذخیره داشته باشید .
  • اگر کد یا پیشنهاد خوب در آن بکارببرید قطعا CTA ( call to action) و عملکرد مشتری را بالا میبرید.
  • سعی کنید تمام متن پیامک را در کمتر از 50 کلمه ارائه دهید.

2- پرزنت محصولات جدید

محصولات جدید یا محبوبترین محصولات خود را از طریق پیامک تبلیغ کنید. بازاریابی کلامی معمولا خیلی خوب کار میکند مثلا بازاریابی با تلفن (تماس مستقیم با مشتری) اما گاهی تماس همزمان با همه زمان زیادی را میگیرد و هزینه هم بیشتر خواهد بود. اگر محصول فوریت در فروش دارد، اولویت استفاده از پنل ارسال پیامک بیشتر خواهد بود.

قطعا بازاریابی دهان به دهان هم در فروش تاثیر به سزایی دارد وشتاب ارزشمندی به  کسب و کار کوچک شما خواهد داد. اما درزمانیکه هدف ، افزایش فروش باشد باید کمی عملکرد سریعتر باشد.

متن تبلیغاتی و لحن صحبت شما هم در فروش بی نهایت موثر هست. مثلا از ایموجی ها برای حفظ لحن خوب میتوانید استفاده کنید.

نکته خیلی مهم : همیشه نمیتوانید فقط به تخفیف یا کوپن اکتفا کنید. گاهی اوقات، تبلیغ آخرین محصول خود از طریق پیام کوتاه میتواند تاثیر بیشتری داشته باشد چون یک محصول جدید است. در کنار اینکه تخفیف دائمی هم میتواند ارزش محصول را پایین بیاورد. بنابراین هنگام تبلیغات محصولات جدید، حتما مشوق های غیرمرتبط با قیمت هم ارائه دهید. در صورت امکان ، فروش خود را برای افراد خاص تر کنید (یعنی برای قشر خاصی فروش داشته باشید) یا حتی اقلام خارج از فصل را رزرو کنید.

3- بهینه سازی تجربه پس از خرید

یکی از موثر ترین راه های استفاده از بازاریابی پیامکی ، ملاقات با مشتریان در لحظات مهم زندگی شان است. مثلا یادآور برای مشتریان خود قرار دهید که در روز تولد یا حتی سالگرد عضویتشان ، قرار دهید. این قابلیت در سامانه پیامکی پایانه اس ام  اس قرار دارد و میتوانید از آن بهره بگیرید.

علاوه بر این از نظر استراتژیک ، میتوانید با ارسال هشدارهای پیامکی به موقع و شخصی سازی شده برای فروش های فصلی یا فصل اوج ، یک گام جلوتر از باقی رقبا عمل کنید.

همچنین اگر خدمات وب سایت و فروش آنلاین دارید، میتوانید برای تایید سفارش ، اجرا ، ارسال و تحویل ، درگاه پرداخت و … پیامک استفاده کنید. کدهای رهگیری مرسوله یا پرداخت را ارسال کنید. به این قابلیت وب سرویس پیام کوتاه گفته می شود که در همه پنل های ما جز پنل پایه کاملا قابل استفاده اند.

از آنجایی که اکثر مشتریان یا ایمیل ندارند یا اگر زیاد استفاده میکنند، به دلیل ایمیل های زیادی که دریافت میکنند. گاها تمایلی ندارند که ایمیل ها را برای سفارشات خود دائما چک کنند. اما تقریبا همه مشتریان همیشه پیامک های خود را چک میکنند.

به یاد داشته باشید ، مشتریان آگاه مشتریان خوشحال تری خواهند بود. از اتوماسیون پس از خرید فروشگاه های بزرگ مثل دیجیکالا که در تمام مراحل مشتریان را آگاه نگاه میدارد میتوانید یادبگیرید.

چطور انجام دهم؟

  • پیام های خود را شخصی تر کنید از نام استفاده کنید چون پیام های شخصی تر جنبه انسانی تری برای برند شما دارند.
  • با ارسال پیام های گفته شده ، شما مشتریان را با خدمات عالی پس از خرید خود با برقراری ارتباط با آنها در تاریخ های مهم تحت تاثیر قرار خواهید داد.

4-پیگیری مشتریانی که سبدخرید خود را ترک کرده اند

براساس تحقیقات انجام شده در چرخه فروش تقریبا 80 درصد از کاربران وب سایت، سبدخرید خود را در صنایع خرده فروشی ، مد ، مسافرت و لوازم برقی رها می کنند. رها کردن سبدخرید در امر فروش برای شرکت های تجارت الکترونیک یک مشکل مهم به حساب می آید چرا که اصلا فروشی صورت نمیگیرد.

حال چون پرداختن به سبدهای خرید رها شده به عنوان یک بخش بزرگی از بازاریابی باید مورد تحقیق و پیگیری قرار گیرد، یکی از عوامل جلوگیری استفاده از پیام کوتاه است. البته بارها مشاهده کردیم چون در زمان ثبت نام ایمیل و شماره موبایل وارد می شود فروشگاه ها میتوانند تماس بگیرند. اما اگر زمان کافی را ندارید و بالافاصله مشتری را از انصراف بازدارید بهترین کار استفاده از سرویس های پیام کوتاه بخصوص پیامک های خودکار می باشد.

پیام های متنی حسی فوری را ارائه می دهند که ایمیل نمیتواند آن را ارائه دهد. پیام های متنی همچنین به شما این امکان را می دهد که لحظاتی پس از اینکه شخصی سبدخرید خود را رها کرد، اقدام کنید.

5-از ارتباطات محتوامحور استفاده کنید

همیشه همه چیز در مورد تخفیفات و تبلیغات نیست. گاهی اوقات ،پیامک می تواند به تجربه مشتری برای برند شما ارزش بیافریند.

می توانید تجربه مشتری یا سفر مشتری خود را با تعاملات مبتنی بر ارزش، که مستقیما از طریق پیامک متنی به گوشی افراد تحویل می دهید را غنی کنید. به عنوان مثال ، در مورد تجربه آنها که از محصول یا خدمات شما خرید کرده اند سوال کنید.

در سامانه پیام کوتاه پایانه اس ام اس، قابلیت نظرسنجی و قرعه کشی و … وجود دارد پس شما می توانید طوری تنظیم کنید که مثلا یک یا دو روز پس از خرید از سایت شما نظرسنجی انجام شود و پاسخ در پنل کاربری شما نمایش داده شود. این دیتا هایی که داخل پنل کاربری شما ذخیره میشود را میتوانید در جهت تحقیقات مشتری استفاده کنید. مثلا نکات کاربردی یا پیشنهادات همزمان با سایر محصولات خود که مشتریان قبل با هم خرید کرده اند را به مشتری جدید پیشنهاد دهید.

شش مورد از این نکات را در پست قبلی به نام بازاریابی پیامکی : راهنمای کسب و کارهای کوچک 1402 گفته شده اگر تمایل داشتید میتوانید مطالعه کنید.

خلاصه مطلب :

داشتن پنل پیامک در کنار کسب و کار آنلاین بخصوص وب سایت های فروشگاه اینترنتی کمک زیادی میتواند در فروش و پیگیری داشته باشد. در این پست پنج مورد از بهترین ایده هایی که می توانید از پنل پیامک خود به خوبی کمک بگیرید گفته شد. این ایده ها در پیگیری و جذب و در نهایت فروش شما تاثیر به سزایی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما عاشق نوشتن محتوای عالی و به اشتراک گذاشتن بینش های صنعت هستیم. برای دریافت نسخه ای از تحقیقات ما در مورد آخرین روندها ، در خبرنامه ما مشترک شوید

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین به روزرسانی ها و تخفیفات همچنین دریافت کد تخفیف 20% ، در خبرنامه عضو شوید.

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از ...